tisdag 8 november 2016

AIO. Heavy wetter night

Märkeslös All-in-one från Aliexpress. "Kina-blöja". Fleece mot huden på själva blöjan, men fuskmocka på det fastsydda inlägget. Under fuskmockan är det 3 lager mikrofiber. Och i den insydda soakern (mitt i blöjan) är det 2 lager bambu och 1 lager mikrofiber. Dubbla benresårer.
One size (Enligt tillverkaren ca 5-12kg)







Positivt:
+Relativt billig (men lång leveranstid och ingen insikt i arbetsförhållanden eller kvalitetssäkring)
+Torkar fort för att vara AIO
+Enkel

Negativt:
-Jag får den inte helt tät i låren (fel passform)
-Lite för tunt inlägg för att vara AIO heavy wetter night, snarare dagblöja för storkissare
-Lite svårt att få plats med tungan/inlägget på minsta knäppning

Mitt utlåtande:
Liknar Happy flute, men har annan kant runt hela och blir annan i benresåren, denna passar inte helt mitt barn. Denna har fleece invändigt till skillnad från Happy flute som har fuskmocka.
Bra uppsugning, men till natten har jag lagt in ett extra geffen för ännu bättre uppsugning, har aldrig testat utan, med bara det fastsydda inlägget, men det kanske funkar med, men jag vill helst kombinera mikrofiber med hampa, så vi gjorde så.
Jag tycker den känts ganska stor på min tjej med smala lår. Jag hade den nerknäppt på minsta på höjden (fortfarande vid 13mån 9kg) men lyckas inte knäppa bra både i midjan och låren. Glipar i låren. På dagen funkade det rätt bra ändå, men kändes inte så läckagesäkert. Jag testade även en gång på natten och det höll torrt, (med extra inlägg) men det var nog ren tur, hade hon sovit mer på sidan som hon oftast gör hade den nog runnit ut i glipan. Men vill man ha torrskikt och en blöja för storkissare så tycker jag denna är en ok dagblöja och till natten kan man ju lägga i extra inlägg. Men jag föredrar helt klart formsydda med ull på natten och andra på dagen..

Inköpsställen:
www.aliexpress.com (sökord: AIO heavy wetter night)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar