onsdag 9 november 2016

AIO: Happy flute heavy wetter night

All-in-one med fuskmocka på insidan och överst på det fastsydda inlägget. Under fuskmockan är det 3 lager mikrofiber, och i den insydda soakern mitt i blöjan är det 2 lager bambu och 1 lager mikrofiber. Dubbla benresårer.
One size (Enligt tillverkaren ca 5-12kg)







Positivt:
+Relativt billig (men lång leveranstid och ingen insikt i arbetsförhållanden eller kvalitetssäkring)
+Torkar relativt fort
+Enkel
+Fina mönster

Negativt:
-Lite svårt att få tungan/inlägget att få plats i minsta knäppning
-Jag gillar inte mikrofiber som kan titta fram mot huden, som de lätt kan göra om de är underst i inlägg som kan vikas upp när barnet rör sig (fast denna ligger relativt stilla faktiskt)
-Lite för tunt inlägg för att vara AIO night, snarare dagblöja för storkissare
-Rivig, stor, bred kardborre

Mitt utlåtande:
Liknar en märkeslös AIO heavy wetter night som jag hade med, men denna sitter mycket bättre runt låren.
Bra uppsugning, men till natten har jag lagt in ett extra geffen för ännu bättre uppsugning, har aldrig testat utan, med bara det fastsydda inlägget, men det kanske funkar med, men jag vill helst kombinera mikrofiber med hampa, så vi gjorde så. (Dagtid har jag haft den som den är och det håller några timmar, även vid mycket kiss).
Jag tycker kardborren är för rivig och vass mot låren. Men med pyjamas på så funkar det ganska bra. Men byxlös rivs den. Jag föredrar helt klart formsydd med ull till natten, men vill man ha billig AIO så är ju denna helt ok, eller rent av rätt bra så länge man lägger in ett extra geffen super absorber och skyddar benen från kardborren. Men jag tror de finns med knappar med, de kanske är att föredra.

Inköpsställen:
www.aliexpress.com (sökord: Happy flute AIO heavy wetter night)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar