fredag 5 januari 2018

PUL-skal; Imse vimse Soft

Imse Vimse säljer två olika PUL-skal; Soft och Organic cotton. Jag kommer skriva mer om Soft, då de är de jag provat.
De har ändrat lite på dem genom åren, ImseVimse NYA soft-blöjbyxan har uppdaterad kardborreknäppning, effektiv bentätning och mjuk resår i både rygg och benöppningar. De har tvättflikar som skyddar kardborrebandet från att fastna i övrig tvätt.
De är sydda av mjuk silkeslen PUL (polyuretanlaminerad polyester). Insidan kan torkas av/luftas och skalet kan användas flera gånger innan tvätt.
Finns i vitt och mönstrade. Passar över formsydda, vikblöjor, inlägg eller prefolds (Finns flik i fram för att hålla inlägg på plats).
De tillverkas i Europa och är Öko-tex standard 100 märkta.

Finns i fyra olika storlekar:
Preemie: 2,5 - 5 kg
Small: 4 - 8 kg
Medium: 8 - 11 kg
Large: 11 - 16 kg


Ett äldre skal med "den gamla" kardborreknäppningen

Flik i fram för att hålla inlägg på plats.

  Imse vimse soft NYA skalblöjan





Positivt:
+Torkar snabbt
+Dubbla benresårer, jättebra!
+Ficka i fram för limpvikta inlägg
+Prisvärd

Negativt:
-På de gamla kunde resåren skava, bättre på nya
-På de gamla skaver ofta kardborren mot låren, bättre på nya

Mitt utlåtande:
Jag hade först ett äldre skal och kardborren skavde hela tiden på låren, de var vassa hörn. Tänkte flera gånger att om det inte vore för kardborren så vore de toppenblöjor. Men med den kardborren ville jag knappt använda blöjan. Nu har de ju bytt ut kardborren, så nu rekommenderar jag verkligen dessa. En väldigt tydlig förbättring med andra ord. Men nu använder jag mer ullbyxor, men har ett imse vimse pul-skal kvar som jag är nöjd med. De är mjuka och sitter bra, det enda är väl att jag gärna ser flera olika mönster. Men annars rekommenderar jag Imse vimses skal, lätta att få tag på, bra pris, bra passform och så mjuka och sköna.

Inköpsställen:
www.imsevimse.se
www.babyrino.se
www.lillaeko.se
www.minimundus.se
www.knyta-an.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar