lördag 16 december 2017

Pocket: Wanoo

Jag har haft 2st pockets från Wanoo och de hade olika insidor. En med fuskmocka (funkar som torrskikt) och en med bambuvelour.
Resår runt pocketöppningen i bak, ben och mage. Pockets med naturmaterial har stickningar kring ben & magresår, tillval på de med fuskmocka. 

Finns i storlekarna, small, medium, large och xlarge.
Mått:
Small: längd 38cm, benöppningar 13-27cm midja 32-50cm. med en extra knapp vid benöppningarna för att passa nyfödda/smala barn.
Medium: längd 42cm, benöppningar 18-27cm midja 32-50cm.
Large: längd 46 cm, benöppningar 24-32 cm midja 40-52cm.
XLarge: längd 50cm, benöppningar 24-32cm midja 40-52cm. Specialbeställs.
Ben & midjemått är med outsträckta resårer.

Handsydda. Gick att beställa på www.wanoo.se men jag tror inte den sidan är aktiv längre, men det dyker upp lite begagnade blöjor då och då.











Wanoo storlek L med fuskmocka mot huden




Positivt:
+Priset
+Passformen
+Uppsydda i Sverige

Negativt:
-Svåra att få tag på
-Fuskmockan kan bli rätt luddig

Mitt utlåtande:
Jag var väldigt förtjust i sidoknäppta blöjor ett tag. Jag tycker pocketen med bambuvelour var väldigt mjuk och fin. Snygg färg och bra sydd. Bambuvelour är mitt favoritmaterial, det är så mjukt.
Jag tyckte de var bra, men är inte så förtjust i pocket. Och jag tycker ofta de med resår fram på magen har en tendens att hasa ner. Men jag har hört att många gillar det då det håller inne kiss (som sprutat uppåt) lite bättre.
Fuskmockan tyckte jag drog åt sig lite för mycket ludd. Jag är inte så förtjust i fuskmocka, men det är ett bra torrskikt, känns rätt torrt mot huden även efter kiss.
Sammanfattningsvis skulle jag säga att Wanoo är bra pockets med en fin passform, men lite svårt att veta vilken storlek man ska välja, det är ju bra med mått, men jag kommer mig aldrig för att mäta barnets lår, mage osv, gillar när de har kg anvisningar istället.

Inköpsställen:
http://shuna76.blogspot.se/ Osäkert om det fortfarande går att beställa nya blöjor där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar