tisdag 8 augusti 2017

AIO: Muksut

Muksuts all in one har ett inlägg/tunga av fyra lager absorberande Hampa-Bambu (Oblekt bomull som stödtyg). Den har en ficka för inlägget, där man enkelt kan stoppa in extra inlägg för ännu mer uppsugning. Insidan är av bambufrotté och utsidan av vattentät PUL (den andas men håller tätt).  Knäpps med knappar i sidan.

Finns i 3 storlekar:
Nb ca 2-5 kg
S-M ca 5-10 kg
L-XL ca 10-15 kg

Material utsidan
100% polyuretanlaminerad polyester
Material inlägg
100% bomull
48% bambu, 24% bomull, 18% polyester, 10% hampa
Material insidan
Bambustretchfrotté: 82% bambuviskos, 12% polyester

Tillverkas i Finland.




Insida av bambustretchfrotté

Inlägg av 100% bomull och 48% bambu, 24% bomull, 18% polyester, 10% hampa



Positivt:
+Dra-upp
+Bra uppsugning

Negativt:
-Fel passform för mitt barn

Mitt utlåtande:
Mitt barn har alltid haft relativt smala lår. Jag trodde dessa skulle passa långa smala barn, men vi fick inte till passformen på min lilla, men hon är inte särskilt lång. Blöjan kändes lite för lång, och lite för stor i benöppningarna. Annars gillar jag materialet och det är bra uppsugning och smart att man kan ta ut "tungan" för att torka snabbare. Det blev bara att vi provade den ett par gånger innan den såldes vidare.

Inköpsställen:

www.littlebloom.se
https://www.myllymuksut.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar