lördag 3 juni 2017

PUL-skal: Rumparooz

Rumparooz silkeslena PUL-skal finns i två storlekar One size (Regleras på höjden i 4 steg) och Newborn/Preemie (regleras på höjden i 3 steg) De beskrivs som generösa i storleken och passar över prefold, vikblöja och formsydda. Oftast räcker det att bara byta inlägg/innerblöja, och skalet kan användas flera gånger innan tvätt.
Finns med antingen kardborre eller knappar i midjan.
One size ska passa ca: 2.7-15,8 kg
Newborn ca: 1,8-6,8kg




Positivt:
+Len PUL

Negativt:
-Nästan lite för hård resår

Mitt utlåtande:
Jag tyckte resåren var lite väl hård och att de åkte ner i magen, jag är inte så förtjust i resår fram mitt på magen, de tenderar att glida ner tycker jag. Men jag älskade mönstret på denna och den silkeslena PULen. Jag gillar när Pul-skal har fickor för inlägg vilket denna inte har, så de passar bättre till formsydda och vikblöjor. Men jag tyckte inte den var så jätte generös i storleken, de stora formsydda fick inte riktigt plats under tyckte jag, men så upptäckte jag ull (som slukar allt =) ) och detta blev mest liggande, provade bara nån gång, tyckte det var helt ok som PUL-skal, men har andra favoriter men detta är så fint, men fick ändå säljas, trots att det tog emot =)

Inköpsställen:
http://www.lillegullbleier.no/
http://www.kangacare.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar