lördag 31 december 2016

Formsydda: Märkeslös bambu (typ Alva)

Ser precis ut som Alvas bamboo fitted diaper, men min har inget märke. Men jag har sett att de säljs från lite olika säljare på Aliexpress, men jag köpte min i köp och säljgruppen på FB.
Formsydda utan spärrskikt, behöver ull eller PUL-skal över. One size (ca 3-17kg) Knappar att reglera höjden (S, M, L) och knappar att stänga i midjan.
Mjuk bambu mot huden (80% bambu 20% polyester) och 3 lager insytt inlägg/soaker i mitten av blöjan.






Positivt:
+Mjuk
+Bra uppsugning
+Bra passform

Negativt:
-Hårda knappar
-Torkar långsamt
-Känns lite tung, speciellt när den är blöt

Mitt utlåtande:
Knapparna är jättehårda på min. Kan ju vara just denna, men jag har bara en så jag vet inte om alla är så. Blöjan känns rätt tung, speciellt när den är blöt, men den suger ju bra. Torkar långsamt, blir ju så när det är många lager som sitter ihop. Jag har använt dessa på natten, med ett extra thirsties small inlägg och ett silkesinlägg (torrskikt). Funkar bra. Jag tycker dessa sitter bra i benen, trots att de är overlockade kanter som jag ju inte gillar, men dessa är lagom "långa/breda", sticker inte ut jättemycket och blir därför inte så knöligt. Mjuk och skön, jag gillar denna, tänkte köpa fler, men den långa torktiden kändes lite avskräckande, men formsydda tar ju ofta tid att torka och jag ogillar att beställa utomlands, men dyker de upp nån i köp- sälj-sidan igen kanske jag inte kan motstå =) De hårda knapparna känns lite jobbiga, men om man växlar med massa annat så stör det inte mig så mycket. En bra formsydd, bra pris, mjuk och bra uppsugning, men en del minus.

Inköpsställen:
www.aliexpress.com Sökord: bamboo fitted diaper
Aliexpress alva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar