torsdag 29 december 2016

AIO: Kushies

All-in-one från Kushies. Fastsytt inlägg/"tunga" av flanell (med en ficka på baksidan, så man kan boosta med valfritt inlägg) och uppsugande material fastsytt mitt i blöjan, 80% polyester 20% viscose. Mot huden är det 100% bomulls flanell. Utsidan är i Nylon.
Blöjan stängs med smala kardborrar i midjan, som går att knäppa omlott. Smal i grenen.
Finns i två storlekar:
Infant 4-10kg
Toddler 10-20kg










Positivt:
+Enkla
+Enkla att boosta i fickan i inlägget (Har ej behövts här)
+Bra form på blöjan, stor över rumpan, smal i grenen
+Bra med halvlöst inlägg, torkar lite fortare då

Negativt:
-Lite prasslig
-Lite stel runt benen, svårt att få riktigt tätt, men läcker ändå inte hos oss

Mitt utlåtande:
Vad jag förstår är det ingen PUL i denna?! men den har alltid hållit torrt hos oss och den passar nog bra om barnet är känslig mot PUL och behöver lite luftigare blöja som ändå är tät. Jag gillar formen på den, smal gren men ändå rätt bred över rumpan. Bra uppsugning, tar lite tid att torka, men ändå snabbare än många andra AIO. Jag vet att vissa har dessa som nattblöjor, med en ullbyxa på, blöjan håller tätt på dagen i sig själv, men på natten skulle jag nog rekommendera ullbyxa på. Det blev ingen favorit här, men helt ok blöja, men det var lite svårt att få den att sitta riktigt bra runt benen (kanske lättare med lite grövre lår?? mitt barn har smalare lår).

Inköpsställen:
http://www.kushies.com/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar