torsdag 17 november 2016

AI2; Pororo

Denna allt-i-två från Pororo består av en "byxa" lik gpant från gDiapers, men där man knäpper fast ett inlägg likt Grovia hybrid. Byxan är mjuk och följsam och ger en bra passform. One size, knäpps upp och ner på höjden med knappar och stängs med kardborre i midjan.
Tvättlappen är blekt så jag vet inte vilket material det är. Men utsidan känns som typ nylon, lite likt en baddräkt. Och överst på inlägget är det stay dry (torrskikt) fuskmocka, inuti gissar jag på mikrofiber eller annan syntet.
Inlägget har knapp i bak och i fram. PUL underst. Det räcker oftast med att bara tvätta inlägget, byxan kan användas flera gånger, bara luftas emellan.









Positivt:

+Mjuk o bra
+Kardborre
+Skålformat inlägg som knäpps fast
+Resår i inlägget
+Torkar fort

Negativt:
-Känns lite varm (som syntet kan kännas)
-Kardborren blir sliten
-Sånt tyg som fastnar i saker, och kan bli noppigt

Mitt utlåtande:

Byxan är väldigt följsam och sitter väldigt bra på och inlägget har resår i sidan så de sitter på väldigt bra och man slipper läckor ut på byxan. Jag tycker denna är en blandning av gDiapers och Grovia. Och jag gillar den. Men jag valde ändå att försöka sälja den vidare. Den känns lite varm, (det tycker jag ofta med syntet, föredrar naturmaterial) men passformen är bra. Men det kändes lite onödigt att bara ha en, om jag haft fler inlägg skulle det kännas bättre att spara den. Nu får jag ju vänta på att inlägget ska tvättas, torkas och använda igen. Men jag har haft den ett tag och använt då och då, men jag har så mycket annat, så denna blev lite bortglömd på hyllan, bättre att sälja så den används. Rätt bra blöja enligt mig, inget toppbetyg, men helt klart användbar.

Inköpsställen:
Vet ej tyvärr, köpt begagnad och kan inte hitta nån liknande nånstans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar