tisdag 20 september 2016

PUL-skal: Hu da

En dra-upp-blöjbyxa i PUL. Varken knappar eller kardborre, enkel att dra upp och ner, passar tex för EC eller bara den som vill kunna få på ett skal snabbt, stående, kanske även i farten på barn som har svårt att ligga stilla =)
Tillverkas av Österrikiska Hu-Da. Passar bra över vikblöjor, prefolds eller formsydda blöjor.
Finns i 4 storlekar:
S: 4-7 kg (midja: 37-43 cm, ben:18-23 cm)
M: 6-10 kg (midja: 40-48 cm, ben: 22-27 cm)
L: 9-13 kg (midja:44-53 cm, ben:26-30 cm)
XL: över 13 kg (midja: 48-55 cm, ben: 28-32 cm)




Insidan


Positivt:
+Enkla
+Bra passform, får plats med en rätt stor formsydd under, men känns ändå inte för bylsig
+Enkel att få ren

Negativt:
-Fleece i kanterna (Jag är inte så stort fan av fleece, men det håller ju torrt, suger ej åt sig kiss och funkar bra, men är lite varmt och inte så bra ur miljösynpunkt)
-Saknar fler mönstrade byxor

Mitt utlåtande:
Jag blev så glad när jag hittade dessa, mycket lättare att få plats med en formsydd under denna än ett "vanligt" skal tyckte jag, på skal kan ibland kanterna kika ut, här satt byxan åt runt om och inget som tittar ut eller läcker. Väldigt bra passform för oss, visst blir det en rätt stor blöjrumpa med en formsydd under, men jag stör mig inte på det, inte bebis heller.
Men, snabbt efter jag köpt denna vågade jag mig på att testa ullbyxor, och fastnade helt. Så mysiga och andas lite bättre än pul. Svårare att göra rent och lite "pyssel" med att kura och så, men jag älskar ull, så nu är dessa mest liggande.. Men jag tycker fortfarande om dem, känns som ett bra alternativ till de smidiga, mysiga ullbyxorna. Om man gärna har PUL och vill slippa hålla på med ullen, eller kanske rent av har ett barn som är känslig för ull. Då rekommenderar jag dessa om man vill ha dra-upp-modell.

Inköpsställen: 
http://www.pyrus.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar