lördag 17 september 2016

Formsydd: Sloomb OBF (Overnight bamboo fitted)

Sustainablebabyish Overnight Bambo Fleece Fitted, (Sloomb OBF), är en formsydd tygblöja gjord för nattbruk. Naturfärgad helt i naturmaterial, finns med olika färger på sömmarna. Behöver ett skal på (ullbyxor eller PUL-skal)
Det medföljer ett långt inlägg som viks dubbelt och knäpps fast i blöjans framkant. Och en kortare booster. (Dagtid kan man använda enbart boostern, skippa det långa inlägget, men nattetid kan man använda båda eller bara det långa)
De tillverkas i USA och för varje såld blöja planteras ett träd.
Gjorda av 70% bambuviskos, 30% ekologisk bomull (Krymper lite första tvättarna).
Finns i hela 5 olika storlekar (xs går att knäppas ner i fram för att undvika skav på naveln)
XS: 2-5 kg
S: 4-7 kg
M: 6-10 kg
L: 10-14,5 kg
XL: 14,5+ kg



Storlek L lila (Lilac) och M rosa (Kirsche)

M passar bäst för min 11 mån 8,3kg men hon kan ha L med, men den känns lite stor.

Det långa inlägget kan vikas lite olika beroende på var man vill ha mest uppsugning, men jag viker inget särskilt, men här fanns lite bilder: http://www.kellyscloset.com/Sustainablebabyish-NEW-OVERNIGHT-Bamboo-Fleece-Fitteds_p_4961.html

Storleksjämförelse

Positivt:
+Helt i naturmaterial
+Bra! uppsugning
+Smal i grenen

Negativt:
-Stel
-Kan bli väldigt tvättpåverkade efter ett tag
-Ganska dyra


Mitt utlåtande:
Enligt tex. Babyrino beskrivs denna som den ultimata nattblöjan (men frågar du en Bumgenius-fantast så är den den ultimata nattblöjan ;) ) Men nu skulle jag ju ge min egen åsikt. Ja, sloomb suger bra, de är pålitliga, men lite stela och hårda. Helt klart en bra nattblöja, med ull på håller de mååånga timmar, en hel natt, utan byten, trots att vi går upp o ammar lite. Men den är stel. Fast den äldre jag har är helt mjuk o söndertvättad, lite noppig inuti och med hål. Jag har hört att flera fått hål på dem och varit besvikna då de ju kostar en del, då förväntar man ju sig bra kvalitet. De trasiga jag har är köpta begagnade, så jag vet ej hur länge de använts och om de kanske tumlats eller så?! Men jag har en i nyskick som inte visar några tecken på att gå hål på. Den nya är väldigt stel och jag föredrar nog andra, men jag kommer absolut spara dessa och varva dem med andra nattblöjor. De har verkligen bra uppsugningsförmåga!

Inköpsställen:
www.babyrino.se

1 kommentar:

  1. Hi mates, its impressive article on the topic of educationand fully defined,
    keep it up all the time.

    SvaraRadera