måndag 5 september 2016

AIO: Bambino Mio miosolo

Allt-i-ett-blöja från Bambino Mio, one size. Regleras på höjden med knappar och stängs med kardborre.  Relativt snabbtorkande (speciellt för en AIO) då inlägget kan tas ut vid tvätt. Yttertyget är i 100% laminerad polyester. Innertyget är gjord av 100% polyester, så kallad fuskmocka som känns torr mot huden även när barnet kissat. Inlägget är gjord av 85 % polyester och 15% nylon.
Inlägget/tungan är fastsydd i ena änden och stoppas i fickan vid användning och dras ut vid tvätt. Det finns ett band fastsytt på tungan för att lättare dra ut den och en ficka i fram för att lättare packa in det i fickan.


Woodland fox

Jag har en nyare (rävar) och en äldre (gul), de skiljer sig lite, på inlägget.

Insida i fuskmocka.
Här ser man skillnad på nya och äldre varianten. Det är mer sömmar på den nya och den känns stelare. Kanske "knölar sig" mindre än den gamla?! Jag tycker den gamla känns lite mjukare och följsammare, men annars är de väl lika. Båda har en rätt tunn "tunga" men den har bra uppsugningsförmåga, men man får även plats med extra booster om man vill.


Band för att lättare dra ut tungan vid tvätt. Och en ficka för att lättare stoppa in den vid användning.


Positivt:
+Lätt att boosta
+Inget löst, kan stoppas i förväg och bara sättas på snabbt och smidigt vid blöjbyte
+Torkar fort


Negativt:
-Finns bara med kardborre, jag gillar när man kan välja knappar eller kardborre

Mitt utlåtande:
Jag kommer inte på mycket negativt med denna, ändå är det ingen favorit.. Fast de var ett tag jag hade den lite som favorit när jag skulle iväg o ville ha torrskikt, då är denna bra. Men jag har nog övergett kardborre lite. Men det är smidigt att stoppa inlägg i en ficka, så man slipper lösa delar. Lätt att spola av vid bajs, lätt att sätta på lite snabbt och så smidigt. Man kan packa (stoppa i inläggen) innan och ha dem redo, smidigt helt enkelt.
Lite bred kanske, jag föredrar smala blöjor, så kanske därför de är mest liggande?! Men sen tycker jag även att naturmaterial verkar funka bäst på min bebis.
Jag tycker dessa påminner lite om Bumgenius, kanske är det "fuskmockan" mot huden och att de är lite breda och har en ficka för inlägg som får mig att tänka på dem.
Jag har hört att många tycker de är en bra förskoleblöja; torrskikt, enkel och smidig även för otygs-användare, går att boosta så de håller länge. (Själv har jag hemmabarn, så vi slipper ju tänka på förskoleblöjor och jag får glädjen att byta alla blöjor själv hela tiden =) )
En bra blöja, finns som sagt inte mycket att klaga på, gillar man torrskikt och pocketfunktion och AIO, och kardborre, ja då rekommenderar jag denna.

Inköpsställen:
www.pyrus.se
www.pinkorblue.se
http://www.babyland.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar