onsdag 28 mars 2018

PUL-skal: Little clouds

Blöjbyxa av PUL i dra-upp-modell. 100% PUL (polyuretanlaminerad polyester), Eco-PUL. Muddar: 100% polyesterfleece.
Passar över vikblöjor, prefolds eller formsydda blöjor.
Tillverkade i Tyskland.

Storlek:
S: 4-7 kg
M: 6-10 kg
L: 9-13 kg
XL: över 13 kg 








Jämförelse med Hu-da i storlek M, little clouds under i storlek L


Positivt:
+Stora nog att rymma alla formsydda

Negativt:
-Fleece på benen o midjan

Mitt utlåtande:
Dessa kan jag inte rättvist recensera då vi aldrig använt dem. Men de ser ut att påminna väldigt mycket om Hu-da. Och dem gillade jag ju. (se tidigare inlägg)
Det enda jag störde mig lite på var att det var fleece i muddarna, men det är ju mjukt, men inte helt bra för miljön och lite varmt.
Men vi hann gå över helt till ull innan hon växt i dessa. De är väldigt fina och jag var så glad att hitta dra-upp-PUL-skal som var stora nog att få plats med stora formsydda under. Men föredrog sen ull istället.
Jag köpte från Tyskland, men de såldes senare i Sverige via Pyrus och numera hos tygbolaget.

Inköpsställen:

www.tygbolaget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar