lördag 3 mars 2018

Pocket/AI2: Happy flute bamboo charcoal

Happy flute är en så kallad Kina-blöja. Köps direkt från Kina.
Denna One size beskrivs att passa ca 2,3-17 kg Storleken regleras med knappar på höjden och knappar i midjan.
Inlägg läggs i fickan i bak, eller knäpps fast i fram, eller ligger löst ovanpå för att användas som allt-i-två.
Dubbla benresårer, resår på insidan i torrskiktet av bamboo charcoal minimerar läckage i benen.





Positivt:
+Torrare och håller sig mjukare än annan bambu
+Snygga mönster
+Bra passform

Negativt:
-Osäkert vad bamboo charcoal faktiskt är
-Varmt
-Säljs ej i Sverige

Mitt utlåtande:
Jag använde inte denna så mycket då det varit många disskussioner om vad bamboo charcoal verkligen är. Det verkar inte vara så stor del naturmaterial utan en hel del syntet. Den känns lite som polyesterfleece, och blir lite varm tycker jag, men funkar bra som torrskikt. Det var prat om nanopartiklar som går över i huden, men partiklar av vad förstod jag aldrig. Man får bilda sin egen uppfattning och väga för och nackdelar mot varandra. Jag tyckte iaf att dessa har en väldigt bra passform och har hållit bra kvalitet trots lägre pris än märkesblöjor.
Om det inte vore för osäkerheten kring materialet hade jag gillat dessa blöjor, för att vara en pocket vill säga =) De dubbla benresårerna tycker jag är toppen.

Inköpsställen:
www.aliexpress.com
www.ebay.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar