fredag 30 mars 2018

Formsydd: Puppi

Puppi tillverkas i Polen av Igle Figle. Denna blöja är en formsydd pocket. Som kräver skal (PUL eller ull) och stoppas med valfritt inlägg.
Sydd av 70% Oeko-Tex bambuvelour, 28% ekologisk bomull och 2% polyester.
Mjuk resår i både ryggen, magen och benen.
One Size (4-16,5 kg)







Positivt:
+Mjuk
+Stoppas med valfritt inlägg

Negativt:
-Lite väl mjuk resår så den hasade ner lättare

Mitt utlåtande:
Dessa är så mjuka!! Bambuvelour är mitt favorit material mot huden. Så mjukt. Och denna höll sig rätt mjuk även efter tvätt.
Det som störde mig var att den var lite väl mjuk i resåren, så den hasade ner lätt. Och att det inte är nån "styrsel" i själva blöjan, den är väldigt följsam, vilket gjorde att vi hade lite problem att få den att sitta kvar när den blev tyngre o fylld med kiss. Men jag lyckades hitta en bra kombination med Grovias prefold som är lite stelare, då höll sig blöjan uppe bättre.
Jag gillar att man kan stoppa med valfria inlägg och att den är tunn, nätt, och passar i flera storlekar.

Inköpsställen:
http://puppidiapers.com/en/
https://smartparent.dk/shop/en/cloth-diapers/218-puppi-os-fitted-pocket-diapers-of-bamboo-velour.html?search_query=puppi&results=22


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar