tisdag 6 mars 2018

AIO: Tushmate

TushMate All-in-one har ett fastsytt inlägg av naturmaterial (40% Hampa 60% eko bomull) och ett torrskikt mot huden (100% polyester). (Inlägget krymper en del i första tvätten, som naturmaterial ofta gör)
Blöjan är av one size modell och ska passa hela blöjperioden (ca 3,5-16kg) 
Torrskiktet är fastsytt i bak, men kan knäppas upp i fram. Vilket förkortar torktiden och gör det enkelt att lägga i extra inlägg om man så vill. 
Bred resår i ryggen och dubbel resår i benen. Både på TPUn (yttertyget) och i torrskiktet. Yttertyget är certifierat enligt Öko-Tex Standard 100. (TPU är typ samma som PUL, laminerat, fast med värme istället för kemiskt laminerat tyg, om jag fattat det rätt)




Torrskiktet uppknäppt






Positivt:
+Riktigt snygga mönster
+Knäpper fast inlägg i två olika höjder
+Lätt att boosta

Negativt:
-Rivig kant vid knapparna

Mitt utlåtande:
Den finaste blöjan vi har tror jag. Otroligt print! Och roligt att den blir rätt både fram och bak, känns påkostat.
Jag var så sugen på att testa dessa även om vi knappt använde AIO, men de är ju så snygga!! Och har lite annorlunda konstruktion än andra AIO jag testat. Jag gillade att man kunde knäppa fast och loss, i teorin. Men när jag väl testade blöjan tyckte jag bara att knapparna var vassa och riviga och att det var lite osmidigt. Men man kunde ju lätt boosta och ändå få allt på plats då det gick att knäppa fast. Och jag gillar att det var dubbla benresårer.
men vi använde knappt denna blöja, så för oss ett väldigt onödigt köp. Men kul att testa. Kanske kan man gilla dem om man gillar AIO, men för mig var det ingen hit, men jag kunde inte låta bli att förundras över mönstret =)
Jag tyckte förresten torrskiktet kändes precis som fuskmocka, men på lilla eko läste jag mikrofleece, jag vet inte helt skillnaden på dessa två, men trodde mikrofleece var lite luddigare, denna är mer fuskmocka tyckte jag, men det låter jag vara osagt, är iaf syntetiskt torrskikt.

Inköpsställen:
www.lillaeko.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar