fredag 2 mars 2018

AIO: Peachy Green

Peachy Green Solo luxe
Peachy Green är ett familjeägt företag i Kansas city, USA.
Jag har haft två varianter av denna. Jag tror att den ena är lite äldre. Nu verkar de köra med ekobomull även i själva blöjan, men förut hade blöjan torrskikt i form av mikrofleece.
Inlägget är en blandning av bambuviskos och eko-bomull, Oeko-Tex Standard 100 certifierad.
Peacy Green säger att resåren är så bra att den ska "vara för evigt".


Finns både i storlekar och one size
Storlekarna är:

Size 0:  ca 3- 7,2kg
Size 1: ca 5,4- 11,3kg
Size 2: ca 10,8-15,8kg
ONESIZE Solo Luxe: 4,5-15,8kg 

Size 1



Hela blöjan i eko-bomull och inlägg av eko-bomull/bambuviskos




Blöja i mikrofleece och inlägg av bambu/eko-bomull
Inlägget viks och knäpps ihop





Positivt:

+Bra passform
+Löstagbara inlägg
+Nätt

Negativt:

-Svåra att få tag på i Sverige

Mitt utlåtande:
Dessa gillade jag. Men har bara fått tag på 2st begagnat, finns inte att köpa i Sverige, tyvärr. De har även ett skal jag var jättesugen på att testa, men fick aldrig tag på det tyvärr.
De har en nätt passform och torkar relativt fort då inläggen är så tunna och viks och knäpps fast/loss.
Jag tyckte de satt bra, men att när barnet började kissa mer, efter 2år, så räckte inte riktigt uppsugningen, det går ju att boosta men jag gillar att originalinläggen knäpps fast. Men har de ett extra laget bomull i själva skalet så är det ju mer uppsugning än om skalet har mikrofleece som min ena hade.
Dessa var jag nöjd med, men använde så sällan PUL, blev mest ull så de blev mest liggande, men jag gillade dem när vi väl använde dem, jag gillar ju sidoknäppt.

Inköpsställen:
Inget i Sverige tyvärr
https://peachy-green-diapers.myshopify.com/
http://www.kingdomfluff.co.uk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar