fredag 5 januari 2018

Pocket/AI2: Pororo/Kinablöja

Jag köpte denna som en pocket/ai2 från Pororo (men köpt i 2a hand, oanvänd) men de har inget märke, så jag vet inte om det är Pororo eller nån annan märkeslös blöja.
Utsidan har PUL. Blöjan stängs med knappar i midjan och kan knäppas ner på höjden för mindre bebisar. Ska passa hela blöjperioden (one size).
Insidan har fuskmocka och det medföljde två inlägg som kan knäppas ihop och knäppas fast i skalets framkant.
Eftersom det finns en öppning i fram på blöjan kan man välja att använda blöjan som en Ai2 med inläggen utanför fickan, mot huden och bara tvätta inlägg och möjligen skölja av skalet och använda igen (då fuskmockan inte är ett uppsugande material utan bara rinner igenom om man har uppsugande under)
Eller använda som pocket med torrskikt mot huden (fuskmockan) och inläggen i fickan. Man kan även variera uppsugningen genom att bara ta ett inlägg eller använda båda samtidigt.
Inläggen ska vara i bambu. Ser ut som bambufrotté på utsidan, jag är osäker på insidan, om det är bambu i alla lager eller om de har nått dolt lager med tex. mikrofiber.





Positivt:
+Blöjan kan varieras Ai2 eller pocket
+Inläggen kan knäppas fast
+Bra uppsugning

Negativt:
-Inget märke, ingen info om inläggen
-Lite bylsig med båda inläggen i 

Mitt utlåtande:
Jag tycker inläggen ihop har väldigt bra uppsugning. Fuskmockan på insidan är lite luddig, drar till sig ludd. Men den är ganska bra som torrskikt. Lite bylsig och stor på mindre barn, speciellt om man vill ha båda inläggen i, vissa klarar sig säkert med bara ett inlägg men jag vill gärna i ha i båda, men det passar ju bättre när barnet växt på sig lite. Men så är det väl med det mesta, det känns stort på en nyfödd =)
Jag gillar inlägg som knäpps fast, så man vet att de sitter där de ska. Och att det finns en ficka i bak, med resår, så blöjan är lätt att packa med inlägg och att dra ut dem. Sen finns även en ficka i fram och det funkar bra, perfekt om man vill ha inläggen mot huden istället för torrskiktet. Annars gillar jag inte fickor i fram, speciellt inte om det inte finns nån i bak, bara i fram. Men dessa tycker jag funkar bra.
Passformen tyckte jag påminde om Retropi. Jag gillar passformen och har tyckt att denna varit bra (för att vara en pocket, men jag har kommit fram till att jag gillar inte pocket särskilt mycket =) )

Inköpsställen:
www.aliexpress.com (tror jag, möjligtvis ebay)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar