tisdag 9 januari 2018

AIO: Grovia o.n.e.

Grovia o.n.e är ett försök till den ultimata blöjan. En one size som ska passa hela blöjperioden (ca 4,5-16kg) den kan varieras en del och kan passa både natt och dag. Man kan välja att stänga den med knappar eller att knäppa på kardborre.

O.N.E kommer med 2 löstagbara inlägg. (förkortar torktiden efter tvätt)
När blöjan är nerknäppt på mindre barn kan man använda bara det lilla inlägget, och för större barn använda det stora inlägget på dagen och båda inläggen på natten (eller för storkissare även dagtid).
Mikrofleece närmast huden håller huden relativt torr även efter kiss. Uppsugande delarna är av bomull och ett dolt lager mikrofiber i skalet för extra uppsugning. TPU som spärrskikt. (Som PUL fast laminerad med värme istället för kemisk laminering om jag fattat detta rätt)
Tillverkas i Kina.

Löstagbar kardborre fastknäppt på framsidan (de små bitarna ska knäppas på tabbarna)



2st inlägg som knäpps ihop




Positivt:
+Bra uppsugning
+Går att variera

Negativt:
-Lite stor och bylsig
-Varm med fleecen

Mitt utlåtande:
Detta är verkligen inte nån nätt blöja. Den är rätt stor. När barnet bara var några månader tyckte jag den var rätt gigantisk faktiskt, men hon växte i den. Och det var innan jag börjat med nattblöjor och de är ju ofta stora. De har lite annan passform än Grovias hybrid-skal, då denna är större, men man ser att det är Grovia båda två tycker jag.
Men man kan ju använda bara det lilla inlägget och då blir ju blöjan mycket mindre, än med båda inläggen. Men jag använde oftast båda samtidigt och då är den stor. Skulle kanske räcka med bara ett inlägg, men jag tänker ofta bättre för mycket än för lite.. =)
Jag tycker den blir lite varm med all fleece, men den känns ju torr mot huden även efter kiss. Bomullen har bra uppsugning under fleecen. Och kan passa som nattblöja.
Jag tycker de är rätt bra, men använder sällan AIO nu. Jag gillar att inläggen knäpps fast och torkar snabbare efter tvätt när de är lösa. Och att man kan boosta om man vill. Men den känns lite väl stor tycker jag nog. Och varm. Det är väldigt bra att man kan knäppa på kardborre, så man kan välja knappar eller kardborre.

Inköpsställen:
www.lillaeko.se
www.tygbolaget.se
www.babyrino.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar