fredag 1 september 2017

Pocket: Muksut

Muksut pocket finns med olika material på insidan (Torrskikt i polypropen/bomull, Microfleece, Bambustretchfrotté och Coolmax). Med PUL på utsidan. Stoppas med valfritt inlägg. Köps separat. Knäpps antingen med kardborre eller tryckknappar i midjan. Storleksanpassade i tre storlekar:


Nb  ca: 2-5 kg
S-M ca: 5-10 kg
L-XL ca: 10-15 kg


Material utsida: 100% polyuretanlaminerad polyester

Material insida, välj mellan:
Torrskikt: 70% polypropen, 30% bomull
Microfleece: 100% polyester
Bambustretchfrotté: 82% bambuviskos, 12% polyester
Coolmax: 100% polyester


Sidoknäppt pocket med knappar




Denna pocket har polypropen/bomull på insidan.

Till vänster är pocket med knappknäppning och insida av polypropen/bomull, till höger är det pocket med kardborreknäppning och insida av bambufrotté.







Bambustretchfrotté


Positivt:
+Kan packas med valfria inlägg (som alla pockets egentligen)
+Finns med olika insidor

+Torkar relativt snabbt
+Nätt passform


Negativt:
-Svåra att få tag på i Sverige

Mitt utlåtande:
Jag skulle nog säga att dessa har lite långsmal-passform. De har passat bra på mitt barn. Jag gillar att man kan välja på flera olika material på insidan. Och att det finns i både knappar och kardborre. Jag föredrar knappar och gillar sidoknäppt. Även om jag inte kan komma på så mycket negativt med dessa så blev det ingen favorit. Mest kanske för att de inte finns så många att köpa i Sverige. Och sen att jag inte är så förtjust i pocket. Men gillar man pocket tycker jag dessa är bra, helt klart en av de bättre pockets vi har. De har en lite nättare och smalare passform än många andra pockets, men det tycker jag bara är bra, men det kanske inte passar alla barn.

Inköpsställen:

http://www.myllymuksut.com/


http://www.littlebloom.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar