fredag 1 september 2017

AIO: Blueberry Simplex one size

Blueberry Simplex One Size (ca 5-16kg) är en Allt-i-ett- blöja med pocketfunktion. Ett fastsytt inlägg stoppas antingen i fickan eller läggs ovanpå, mot huden.
Knäpps med knappar på framsidan och kan knäppas ner på höjden för mindre barn.
Birdseye bomull på insidan och ett lager mikrofleece på ena sidan av det fastsydda inlägget. Finns även i eko bomull.
Tillverkas i USA.

Harvest Bears



Med "tungan" instoppad i fickan

Med "tungan" överst, med mikrofleece mot huden.


Positivt:
+Man kan välja torrskikt mot huden eller ej

Negatitv:
-Fel passform för mitt barn

Mitt utlåtande:
Eftersom jag älskar simplex side snap så tänkte jag ge one size en chans med. Men jag kände direkt att det var inget för oss. Ibalnd kan man ju vilja ha torrskikt, men jag föredrar annat än fleece, men då väljer jag hellre en annan blöja. Sen är passformen inte helt rätt för mitt barn. Det är svårt med blöjor som bara knäpps "där fram" och inte har nån knapp lite längre in, höftknapp liksom. Blöjan vrider sig lite och sitter inte riktigt bra i midjan på henne då.
Men jag tycker mönstret var så fint så jag har sparat blöjan och använder i bland och jag tycker den sitter lite bättre när hon växt på sig.
Men då jag varken är så förtjust i AIO eller fleece eller bomull mot huden, så är det ju ganska uppenbart inget för oss. Men det är bra uppsugning och de är ju fina =)

Inköpsställen:
www.lillemoln.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar