onsdag 28 juni 2017

Ai2: Foxgroo

Foxgroo Ai2 är ett skal med PUL ytterst och coolmax på insidan (Min har coolmax, men nu hittade jag bara mikrofleece på deras hemsida). Med dubbla benresårer och öppning/ficka både i bak och i fram. Ett medföljande inlägg kan knäppas fast i fram. Inlägget har bambu på utsidan och en kärna av mikrofiber.
Kan användas som pocket (inlägget i fickan) eller AI2 (inlägget utanpå fickan). Inlägg med bambu ytterst och mikrofiber inuti.
One size (ska passa hela blöjperioden) med dubbla knapprader på tabbarna för bättre passform.



Kan knäppas ner på höjden för att passa mindre bebisar.

Ai2; inlägget knäpps fast i fram och används utanpå fickan.

Dubbla benresårer



Positivt:
+Knapp för inlägg
+Inlägget kan läggas både i och utanför fickan
+Bra passform
+Dubbla benresårer

Negativt:
-Säljs inte i Sverige

Mitt utlåtande:
Vi har en foxgroo och jag gillar den. Funderade ett tag på att försöka få tag på fler, men använder mest ull och formsydda nu. Men dessa har bra passform, tycker de påminner lite om Retropi i passformen. Lite synd att de inte säljs någonstans i Sverige (vad jag sett). Och synd om de ändrat från coolmaxinsida till mikrofleece. Jag är inte så förtjust i mikrofleece, jag tycker det kan ludda och blir väldigt varmt. Men som stay-dry är det ju bra, det håller ganska torrt. Jag är lite tveksam till att dessa marknadsförs som ai2, jag tycker att insidan blir rätt blöt och skalet måste sköljas efter användning, även om inlägget legat ovanpå. Skulle förmodligen behövas ett tjockare inlägg för att inte bli så blött. Jag stoppar alltid inlägget i fickan och använder som pocket (och tar ett extra inlägg). Originalinlägget är bra, men jag vill gärna ha lite mer uppsugning, så jag tar alltid ett extra. Jag gillar verkligen de dubbla benresårerna (de går man ju lite miste om, om man använder den som Ai2)

Inköpsställen:
www.foxgroo.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar