tisdag 8 augusti 2017

Pocket: ecopipo

Ecopipo är ett Mexikanskt märke. De tillverkar bla pockets. Den jag hade är nog en lite äldre modell, jag har sett nyare som ser lite annat ut, men på det stora hela verkar de vara "samma blöja" ännu.
Utsidan är av PUL och insidan i torrskiktet fuskmocka. Det medföljer två inlägg, ett långt inlägg i bambu och mikrofiber och ett kortare, en bambubooster. Blöjan stängs med kardborre i midjan och kan knäppas ner på höjden med knappar. De är onesize, ska passa hela blöjperioden. Blöjan har dubbla resårer i benen, en längst ut och en längre in på fuskmockan som ger en extra läckagebarriär.











Positivt:
+Bra uppsugning
+Dubbla benresårer

Negativt:
-Glipar i benen (kan ha varit bara min som hade slappare resår??)
-Lite tjockt att få in båda inläggen

Mitt utlåtande:
Jag fick inte denna blöja att sitta tätt runt benen på mitt barn tyvärr. Så den såldes vidare. Annars gillar jag att den har dubbla benresårer och inläggen har väldigt bra uppsugningsförmåga. Men det blev lite väl tjockt att ha båda inläggen i blöjan. Jag tycker även att blöjor med knappar i midjan sitter på lite bättre, men kardborre går ju att ställa in lite mer precis, men de kan bli lite slöa och slitna efter ett tag och mitt barn kan ta av blöjor med kardborre..
Om den bara gått att få tät runt benen hade jag tyckt det vara en bra blöja, bra att ha när man ska iväg, då den har torrskikt och bra uppsugning. 

Inköpsställen:
www.tygbolaget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar