tisdag 30 maj 2017

Formsydda: Katyv baby

Formsydd blöja med mjuk bambufrotté av 80% bambuviskos och 20% polyester. Utsidan är ett lager 95% bomull och 5% Elastan. (Krävs Pul-skal eller ullbyxa utanpå) Två inlägg ingår, ett långt och ett kort. Det långa inlägget knäpps fast med knappar i fram och viks dubbelt. 
One size som ska passa hela blöjperioden, ca 3-15kg (Jag skulle säga att den är lite väl stor när barnet bara väger 3kg). Jag köpte denna på FB men har sett dem även på Tradera och köpte en även där, samma säljare. Har inte så mycket mer information om dem, men tror de tillverkats i Tjeckien.

Blev lite suddig bild, men denna har ett fint Fåret Shaun-mönster.


Ett kort och ett långt inlägg ingår. 

Det långa inlägget knäpps fast med knappar i fram och viks dubbelt.

 
Jag fick denna tvättlapp på köpet, ett lager bambuvelour och ett lager jersey.
 
Jämförelsebilder med Petit Lulu:
Katyv baby under en petit lulu dag.

Brevid petit Lulu dag. Lite liknande men Katyv baby är större.



Positivt:
+Stor och rymlig, passar till natten
+Mjuk
+Bra pris

Negativt:
-Kan upplevas lite väl stor och klumpig
-Lång torktid (som många formsydda med naturmaterial)

Mitt utlåtande:
Jag gillar dessa. De är stora nog att ha på natten, skulle få plats med extra inlägg i, men vi har inte behövt det. (Eller jag lägger in den lilla tvättlappen med, men jag vet inte om den gör så mycket till eller från. =) ) Jag tycker de sitter lite mjukare runt benen än tex Petit Lulu, mjuk och bra passform. (Petit Lulu natt slöt inte helt tätt runt låren när jag testade, men det gör denna, även om man packar med extra inlägg).
Första tvätten blev det lite rött runt knapparna, jag tror de använt nån penna för att markera var knapparna skulle sitta som färgat av sig, det har gått bort i andra tvätten.
Får bättre uppsugning efter flera tvättar, men de höll tätt på natten efter första tvätten för oss. Dessa är en av mina favoriter på natten.

Inköpsställe:
https://www.facebook.com/groups/163466630766109/?fref=ts
http://www.katyvbaby.cz/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar