söndag 7 maj 2017

Formsydd: Anavy nattblöja

En rejäl formsydd blöja med kardborreknäppning (Verkar även finas med knappar). XL/Nattblöja från Tjeckiska Anavy. One size ca 6-18kg. Kan justeras på höjden med knappar.
Ett tjockt och långt inlägg och ett mindre inlägg ingår. (Jag fick bara med ett inlägg till min, köpt begagnat, men enligt www.lillegullbleier.no ska det vara två stycken. Men den jag visar i bild nedan verkar ha ett enda långt inlägg som är längre än de nya nu har, de har nog gjort om dem sen denna tillverkades.) Tillverkas i Tjeckien.

Material:
Yttre lagret: 95% bomull, 5% elastan,
Mittenlagret: 67% bambuviskos, 33% polyester,
Innersta laget: 71% bambuviskos, 29% polyester.








Långt inlägg som viks på tre.





Blöjan blir ganska tjock.

Positivt:
+Bra uppsugning


Negativt:
-Stor (skulle aldrig funkat vid 6kg här)

Mitt utlåtande:
Lite väl stor för att vara one size. Var lite för stor för mitt barn fast hon var 18mån och 9,8kg. Står att de ska passa från 6kg, men jag tror dessa sitter bättre efter 10kg. Inlägget på denna är långt med två sömmar i mitten där man kan vika det. Inlägget känns lite tjockt och aningens stelt, men de är säkert toppen för en storkissare på natten. Uppsugningen är toppen. Men passformen var inte så bra för just mitt barn tyvärr, den var lite för bred för henne. Men har man ett större barn kanske den sitter väldigt bra och klarar mycket kiss. Påminner om Petit Lulu, men dessa är större, så har man växt ur Petit Lulu kan säkert dessa funka istället.

Inköpsställen:
www.lillegullbleier.no/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar