lördag 18 februari 2017

Pocket: Babyland

Babyland One size (3-13 kg) pockets med pul på utsidan och fleece på insidan. En ficka för att stoppa in uppsugande inlägg/prefold. Knappar som reglerar höjden och blöjan stängs med kardborre i magen. En lite flärp vid kardborren viks över vid tvätt för att undvika att kardborren fäster i annat i maskinen.




Positivt:
+Mindre än vanlig os, passar tidigare på små smala lår
+Enkla att använda
+Torkar ganska fort

Negativt:
-Kanske lite små för att vara One size
-Lite varma

Mitt utlåtande:
Jag köpte några begagnade slitna Babyland pockets billigt. Jag bytte kardborre på dem och blev positivt överraskad att de funkade på min lilla tjej med smala lår. Tex Little Blooms one size pocket glappade en del i låren, men dessa satt åt lagom. Men jag gillar ju inte fleece som blir så varm, och pocket som är jobbigt att stoppa. De är ganska noppiga, som ju fleece blir snabbt. Men de är ok, känns kanske lite "billiga" men håller tätt med bra inlägg i. Jag tror dessa är "Kinablöjor" och att man köper dem från aliexpress eller ebay, men jag köpte som sagt mina begagnade så jag vet inte om de finns att köpa här i Sverige med.
Inga favoriter men de känns ändå värt det att spara några och använda då och då, även om jag nästan alltid väljer andra blöjor framför dessa.. Men de har fina mönster =)

Inköpsställe:
www.aliexpress.com

2 kommentarer:

  1. Så hjälpsam blogg!! 😊 Hoppas du gör ett inlägg om formsydd från crazy banana (har för mig att du hade den). Funderar på att köpa en sån för de är så fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt, helt missat kommentaren, men jag gjorde iaf ett inlägg om crazy banana förra året =) http://tygisar.blogspot.com/2017/05/formsydda-crazy-banana.html
      Tack för de vänliga orden!

      Radera