onsdag 30 november 2016

Pocket: Märkeslös rödprickig


Märkeslös pocket, står inte heller storlek. Jag köpte dessa i FB-gruppen, men såg sen att de finns på Aliexpress. Där står två storlekar på samma blöja, först 5-12kg sedan 12-20kg, jag förstår inte riktigt hur de kan vara one size om det inte går att knäppa ner på höjden, men de kanske är Medium?! (Passade min 13mån på 9kg) Ser typ lika stor ut som Alvehamns pocket knäppt på mitten. Men denna går att dra ut resårerna ganska mycket, så de kan nog passa ganska länge.

PUL på utsidan och stay-dry fuskmocka på insidan mot huden. Ficka att stoppa inlägg i.




Positivt:
+Bra pris
+Torkar fort
+Lätt att spola av

Negativt:
-Blev luddig i första tvätten
-Ingen storleksmärkning

Mitt utlåtande:
Denna satt på bra, men otydliga storleksanvisningar på säljsidan och ingen märkning. Jag tycker många "Kina-pockets" blir luddiga vid första tvätten, luddet fastnar sedan på bebisrumpan när den är våt. Bg-pockets har aldrig luddat så. Jag trodde inte kvaliteten skulle skilja så, men det verkar visst göra det ändå.
Denna var helt ok, bra passform, men jag störde mig på luddet och pockets känns lite jobbiga, att stoppa med inlägg varje gång och att tvätta allt. Jag tröttnade lite på pockets och sålde denna vidare igen.

Inköpsställen:
www.aliexpress.com (Sökord: side snap diapers)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar