fredag 18 november 2016

Pocket: Babykicks

En sidoknäppt pocket med tillhörande inlägg i 55% hampa 45% bomull och andra sidan mikrofiber (100% polyester). Ficka i fram. Insidan har torrskiktet mikrofleece, utsidan är PUL.
Tillverkaren säger One size (3,2-18 kg) men de verkar små i storleken, tror inte de passar en på 18kg. Den passade bra på min 10mån 8kg. och då gick den att knäppa både upp och ner.





Positivt:
+Sidoknäppt
+Nätt

Negativt:
-Ficka fram
-Lite smal ficka, svårt att få plats med andra inlägg än original
-Fleece

Mitt utlåtande:
Jag fick inte denna att hålla tätt riktigt. Läckte i benen ibland. Vet inte om inlägget sög för långsamt och för lite eller om fleecen var igensatt (försökte gnugga med diskmedel) eller om den bara inte passade barnet. Ett tag funkade den ok, men pocket tar lite tid att stoppa med inläggen och fleece är ingen favorit, så denna såldes vidare och jag satsar på annat. Men den är fin och jag tyckte passformen var bra, men inlägget kanske var för tunt, men det är ju det som ger den nätta blöjan, stoppar man den tjockare så blir den ju inte lika nätt längre. Och fickan var smal så breda inlägg funkade inte. Inte vår smak helt enkelt.
Men Ok blöja, om man gillar fleece mot huden och smal gren.

Inköpsställen:
https://babykicks.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar