lördag 15 oktober 2016

PUL-skal; Mother-ease Air flow snap cover

Det Kanadensiska märket Mother-ease beskriver sina Air flow-skal som helt vattentäta men med en unik förmåga att andas. De är tillverkade i polyester, designade att passa över Sandy's formsydda (men även andra formsydda eller vikblöjor)
Sidoknäppta skal som finns i 6 storlekar:

Newborn ca 2,7-5,5 kg
Small 3,6-5,5 kg
Medium 4,5-9 kg
MedLarge 9-12 kg
Large 12-15,8 kgXLarge 15,8-20,4 kg



Positivt:

+Höll tätt, fanns plats för vikblöja
+storleksanpassat
+Två knapprader, både midja och lår

Negativt:
-Klumpig
-Snäv runt låren/ fel passform för min bebis

Mitt utlåtande:
Jag funderar på om jag verkligen kan göra en rättvis bedömning av dessa, jag testade bara snabbt och tyckte inte passformen passade oss. Jag var helt ny med tygblöjor och tyckte dessa var svåra och inget för mig. Benöppningarna var lite snäva men jag fick in vikblöjorna (som var lite väl stora, hade 80x80 på en liten en, skulle haft 60cm då istället tror jag) Men de kändes klumpiga fast snäva i benen.
Jag gav upp dessa och de fick vandra vidare (önskar jag sparat en för att testa igen senare, men jag var inte säker på om jag skulle fortsätta med tygblöjor eller gå tillbaka till engångs, galet, jag vet, vem skulle kunna överge tyg?! =) )
Så jag lämnar denna lite kort och dåligt beskrivet, kommer jag över ett skal i framtiden igen kanske jag uppdaterar denna post, men för tillfället har jag inte så mycket mer att säga tyvärr.

Inköpsställen:
www.mother-ease.com
(Jag vet ingen Svensk återförsäljare tyvärr, men kan dyka upp begagnat i köp- säljgruppen på FB)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar