fredag 16 september 2016

Pocket: Applecheeks

Kan användas som vanlig pocket (med inlägg i fickan) eller Allt i 2 (inlägget mot huden). Utsidan är av vattentät PUL och insidan av mikrofleece, känns torrt mot huden även när barnet kissat. En rymlig ficka finns på mitten av blöjan. Man ska inte behöva ta ur inläggen ur blöjan inför tvätt om man inte vill, de letar sig ut själv i maskinen.
Inlägg köps separat, men man kan använda vilken sorts inlägg man vill såklart, inte bara Applecheeks egna.
Skalet/pocketen torkar snabbt, medan inläggen tar längre tid, så det går åt fler inlägg än blöjor.
Applecheeks har knappar i två rader för bättre passform både kring lår och mage.
Finns i två storlekar.

Storlek 1: ca 3 till 9 kilo.
Storlek 2 : ca 8 till 18 kilo.
Tillverkas i Kanada.


Färgen: Appletini




Positivt:
+Ficka på mitten
+Torkar fort
+Bra att man liksom kan dra/vinkla överkanten för bättre passform runt benen

Negativt:
-Kanterna, känns som det ska läcka när mikrofleecen tittar ut sådär
-Lite bylsigt under byxor med dessa kanter

Mitt utlåtande:
Jag gillar att man kan "vinkla" blöjan, dra vid knapparna så de sluter tätt runt benen. (youtube-klipp). Men jag tycker det känns osäkert med overlockade-kanter på en AIO/Pocket. Mikrofleece är ju inte uppsugande, det släpper ju bara igenom vätskan ner i inlägget, men ligger inlägget snett eller är för lite tänker jag att fukten kan smita ut i kanterna. Ingen jag upplevt med dessa, men jag provade dem kort och kom fram till att jag föredrar andra och inte vill ha en blöja jag känner mig osäker på, även om den hållit tätt när jag väl testat. Men många är nöjda med dem och de har bra passform och gick att knäppa bra. Men sen är inte fleece mitt favoritmaterial, så det var lätt för mig att välja bort dessa blöjor till fördel för andra. Men jag blir alltid lite osäker när jag säljer av en sort, tänk om de passar utmärkt senare?! =)

Inköpsställen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar