fredag 19 augusti 2016

Pocket: SwaddleBees

Pocket från Swaddlebees (numera Blueberry). Pul på utsidan och "Malden Mills mikrofleece" på insidan. Funkar som torrskikt och blöjan känns torr även när bebis kissat i den. Inläggen är av 5 lager hampa (French terry) eller 3 lager mikrofiber. Väldigt nätt modell med smal gren. Sidoknäppt och storleksanpassad.
Jag har medium som ska passa ca 5,4-11,3 kg.


Medföljande inlägg i hampa, i två delar så de ska torka snabbare, men de torkar rätt långsamt ändå, så som naturmaterial gör.





Positivt:
+Bra passform
+Smal i grenen
+ Går rätt lätt att få in inläggen i fickan

Negativt:
-Fleece
-Inlägget suger lite för långsamt (lätt avhjälpt egentligen, lägg i ett extra inlägg som suger fortare =) )

Mitt utlåtande:
Jag har svängt hit och dit angående dessa. Först gillade jag dem inte alls, tyckte inte de höll tätt, fleecen ville gärna pärla av vätskan, (kan ju vara igensatt, avhjälps med att gnugga den i diskmedel, skölja och tvätta) Kanske hjälpte, men sen märkte jag att inlägget sög för långsamt, som ju hampa gör, men håller vätska bra. Så med ett extra inlägg i bambu eller bomull funkar dessa riktigt bra. Sitter bra nu och är så nätta. Men jag gillar mönster och föredrar andra material före fleece, så jag fastnade för "uppföljaren" till dessa istället, blueberrys sidoknäppta AIO (Blueberry simplex side snap) med birdseye bomull mot huden.
Men dessa äldre är bra de med, speciellt om man vill ha torrskikt.

Inköpsställen:
Går ej köpa nya nu, finns ibland på begagnat marknaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar