tisdag 16 augusti 2016

Pocket: Qianqunui

Dessa har jag sett säljas på Tradera och köpte begagnat i FB köp och säljgruppen innan jag visste vad "Kina-blöjor" var. Dessa är ett okänt märke tillverkat billigt i Kina. Här får man vad man betalar för..
Pocketblöja med fleeceinsida och pul på utsidan. Inlägg kommer ibland med, ibland inte. Ofta ett tunt bomullsinlägg, krävs rätt många sånna om de ska hålla torrt, eller ett mikrofiber. Med bättre inlägg kan säkert denna blöja funka. Men med bara de tunna som medföljer håller de inte länge.
Blöjorna är one size (3-15kg)

Knappar reglerar höjden 



 Positivt:
+Billiga

Negativt:
 -Fleecen verkar släppa igenom vätska lite dåligt, inte så läckagesäkra
-Inte den bästa kvaliteten på varken insidan eller resår

Mitt utlåtande:
Man får vad man betalat för. Rätt värdelös blöja enligt mig. Dessa var bland de första blöjor jag testade på min lilla nyfödda smala tjej på 2,9kg, de var på tok för stora och glappade och läckte i låren. Som tur var gav jag inte upp tyg helt (synd om dessa skulle vara enda försöket...) utan testade vidare senare och fastnade =) Men dessa är alltså inget jag rekommenderar. Dels är det säkert rätt dåliga arbetsförhållanden (då blöjorna är rätt billiga, speciellt om de köps via Aliexpress eller wish) och sen är materialet inte det bästa, jag tycker fleecen släpper igenom vätskan lite för långsamt och gärna läcker. Men vill man ha nån billig reservblöja som man inte är rädd om, ja då kanske dessa kan vara nått, om man inte tänker på arbetsförhållande o så (och vad vet man om det egentligen, de kanske visst får tillräcklig lön, men man kan ju undra pga priset)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar