måndag 22 augusti 2016

AIO: Popolini EasyFix small

Popolini Easy Fix
En äldre blöja köpt begagnad. Allt-i-ett med ficka för boost. Knäpps med knappar. Perfekt "nybörjarblöja", detta är så nära en engångsblöja man kan komma (utom att det är knappar då, vore det kardborre vore det väldigt likt! bara att du slipper slänga denna och tvättar den). Inga lösa delar, man bara knäpper på blöjan och det är färdigt. Enkelt, men det tar ju en del plats i tvätten och torkar lååångsamt.

 Knappar i fram, resår fram och bak i ryggen och vid benen såklart =) 

Baksidan


 Benresårer som går upp en bit, och sluter tätt runt benen. (dubbla benresårer)

 Syntetmaterial, men jag funderar på om den uppsugande delen bland annat är bomullsflanell. Mot huden är det coolmax som ska kännas torr och sval även när barnet kissat i blöjan.




Positivt:
+ficka för extra boost
+enkel
+storleksanpassad
+suger bra
+bra benresårer som håller tätt för amningsbajs

Negativt:
-svårt att få in nått i boostfickan, men det verkar ej behövas
-lite ”svettig”/ plastig

Mitt utlåtande:
Denna var en perfekt nybörjarblöja. Väldigt enkel, bara att knäppa på, storleksanpassad och knapparna i midjan är lätta att "förstå" och reglera.
Small ska passa ca 3,6-9kg. Jag köpte inte denna förrän vår lilla vägde typ 5kg, men då satt den väldigt bra. Och vi kunde ha den upp till 7kg, utan boost. Sen tyckte jag att den kanske skulle behöva boostas och kände att hela AIO grejen försvinner om man måste hålla på med inlägg, och AIO tar sån plats i tvätten att denna blev liggande mer och mer. men den hade passat längre än 7kg, men jag valde att sälja den vidare då, men den hann bli lite av en favorit, trots att den "bara" var helt vit (Jag föredrar fina mönster annars..). Om jag skulle få en till bebis skulle jag gärna köra mer storleksanpassade AIO från start, då små bebisar bajsar så ofta måste ändå allt bytas, så då är AIO perfekt tycker jag. Jag gillade denna blöja, men hann aldrig testa så många nyfödingsblöjor (hade ej upptäckt dem då) så har inget att jämföra med direkt. Det enda jag störde mig på var att den kändes lite plastig och varm. Jag tror att dessa skulle vara perfekta, om de bytte ut materialen lite, mer naturmaterial, mindre syntet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar