tisdag 5 juli 2016

Pocket: Milovia coolmax

Som jag skrev tidigare så har ju Milovia så fina mönster, så jag kunde inte låta bli att testa deras pocket med. Då jag inte är jätteförtjust i fleece (som många pocket har som torrskikt) och var nyfiken på coolmax, så blev det en sån, och sen en till =)

Milovias pocket är one size ca 3,5-16 kg. Det finns knappar på höjden för att reglera storleken och sedan knappar i midjan. (inga extra knappar för att reglera runt låren som vissa andra blöjor har)
Vattentät PUL på utsidan och tunn polyester (coolmax) på insidan. Coolmax är ett slags torrskikt som känns svalt och torrt mot huden även när barnet kissat i blöjan. (Torrt och torrt.. blir väl lite blött ändå, men torrare än mycket annat iaf)
Som alla pockets måste den stoppas med inlägg för att suga upp väta. Det medföljer 2st mikrofiberinlägg, men man kan ju även välja nått annat. Jag varierar mig och tar de inlägg jag känner för för stunden. Blir ofta ett mikrofiber och ett bambu eller hampa.
De medföljande inläggen är storlek Small och Medium och stoppas in i fickan med öppning i fram på blöjan (Jag föredrar fickor i bak!) Man kan ha dem var för sig, eller tillsammans, man kan även köpa till inlägg i storlek Large.
Blöjan är Öko-Tex Standard 100


Mönster: Bam Boom

Ett stort och ett mindre medföljande inlägg

Inläggen på varandra för storleksjämförelse. =)



Lilla inlägget: small 2,5 kg + 
Stora: Medium 3,5 kg +


Positivt:
+Fina mönster
+Coolmax torrskikt
+Mjuk och följsam

Negativt:
-Ficka i fram, inläggen vill gärna krypa ut på magen tycker jag, speciellt om de är lite långa

Mitt utlåtande:
De är ganska breda i grenen, men jag brukar få till dem bra ändå. Jag gillar verkligen mönstren. De har mjuk och skön resår, sitter inte så hårt runt låren, kan vara lite väl slappa på min smala tjej, men läcker inte. Lite lättare att få till passformen på dessa pocket än Milovias PUL-skal tycker jag, men ganska samma passform egentligen. Jag gillar inte alls att ha fickan i fram, mycket bättre där bak enligt mig! Men dessa pocket känns som väldigt bra blöjor, så jag försöker att inte störa mig för mycket på fickan =)

Inköpsställen:
www.lillaeko.se
www.babyrino.se
www.lillemoln.se
http://die-besten-stoffwindeln.de/ (Jag hittade ej Bam boom i Sverige utan köpte min här)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar