onsdag 6 juli 2016

Pocket: Billou

Nyss fick Sverige en ny tygblöje-webbshop, Tygbolaget. Kul med fler återförsäljare och lite nya märken jag ej sett förut. Så jag kunde inte låta bli att beställa några när de hade öppningserbjudande.
Jag har funderat på att beställa nån mer Milovia, för att ha lite fler coolmax blöjor då jag gillar det torrskiktet bättre än mikrofleece som många andra pockets har. Men såg Billou och Nanolo och blev nyfiken. De påminner väldigt mycket om Milovia vid första anblicken. Ni kan se en liten bildjämförelse nedan. Ska skriva mer om Nanolo sen.

Billou kommer i one size (Från ca 4-5kg upp till 16kg), pocket med coolmax insida och PUL på utsidan. På tygbolaget står de att de upplevs rätt stora i storleken. Och de är lite bredare än Milovia, men ändå funkar de bra här (jag gillar ju smalare blöjor annars) De är så mjuka och följsamma att de funkar trots bredd och de går ju att knäppa ner på höjden, men skulle säkert vara för stort för nyfödd, men det är ju de flesta OS.
De säljs utan inlägg, men det finns inlägg att köpa till. Även de liknar Milovias. Ett med mikrofiber och coolmax och ett med polyesterfleece och mikrofiber. I tre olika storlekar; S, M, L. Dessa har jag inte provat och kan ej uttala mig om.
De har ökotex-100 certifierad pul.


Mönster: Forrest Glade




Billou, Nanolo och Milovia
Billou, Nanolo, Milovia
 Som ni ser ser de rätt lika ut, men Milovian är lite mindre än de andra två.


Positivt:
+Mjuk, följsam
+Torkar rätt fort

Negativt:
-Inga inlägg på köpet (fast då kan man ju välja vilka inlägg man vill istället och det är ju bra)
-Ficka i fram, inläggen vill gärna krypa ut på magen tycker jag, speciellt om de är lite långa (och när man ska spola av bajs i toan, måste man hålla blöjan upp o ner, annars samlas massa vatten och bajset fastnar i fickan)


Mitt utlåtande: 
Helt klart ett bra alternativ om man vill ha coolmax pocket men redan har alla Milovia mönster ;) Eller om man tycker Milovia är lite trång, då är det ju bra med en lite större, om än liten skillnad. Jag tycker de känns mjuka och sköna, glansigare PUL än Milovia. Lika mjuka resårer, lika coolmax. Ja, väldigt lik Milovia helt enkelt. En blöja jag kan rekommendera, det enda som stör mig är den där fickan för inlägget, varför har dom det där fram och inte i bak?!

Inköpsställen:
www.tygbolaget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar