fredag 8 juli 2016

Formsydda: Hemsydda

Jag köpte ett par formsydda blöjor i typ tjock vävd bomull, köpta BILLIGT på Tradera. Hade inte så stora förväntningar på dem. De har pocket-funktion och man stoppar dem med valfritt inlägg och behöver sen ett skal utanpå.
Men då de är sidoknäppta och går att stoppa med vad man vill, så blev dessa snabbt favoriter! De har så bra passform. Den ena är lite bättre än den andra (den med sydda kanaler för resåren)
Antar att någon sytt dem lite på test? Ena har "vanlig" resår (den gillar jag bäst) Den andra har siliconresår, zickzackad i kanten.
Önskar jag visste vem som gjort dem och efter vilket mönster.

Känner du igen dem? Vet du vilket mönster som kan ha använts, hör gärna av dig till mig!




Positivt:
+Smart med pocketfunktion på en formsydd
+Bra passform
+Bra material mot huden (vad det nu kan vara, känns lagom blött)

Negativt:
Det enda är väl att de är hemsydda av nån och jag inte vet vilket mönster det är, så jag inte kan sy fler =)

Mitt utlåtande:
Jättebra blöjor. Jag vill tipsa om att sy egna blöjor av material man har hemma, kan bli väldigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar