onsdag 27 juli 2016

AIO: Poops!

POOPS! säljer två varianter av sin All-in-one blöja, med insida i coolpass/mikrofiber och med bambu/bomull båda med utsida av PUL. De är one size och ska passa mellan 4-16kg.

Bambuvarianten har inlägg i 4 lager 70% bambu/30% ekologisk bomullsfrotté, god uppsugningsförmåga, torkar rätt långsamt men har en antibakteriell förmåga och passar känslig hud. (men tål man inte blött, då passar dessa inte alls, om man inte lägger i ett torrskikt då.)

Sen en med det syntetiska materialet Coolpass. CoolPass andas och känns torrt och svalt mot huden. Inlägget består av fyra lager: översta lagret i CoolPass som transporterar ner kisset till tre underliggande lager av superabsorberande mikrofiber. Dessa blöjor torkar rätt fort (bra mycket fortare än de i bambu).

Inläggen är fastsydda i ena änden, smidigt och bra för torkningen. Ett svenskt märke som tillverkas i Kina.

AIO Poops bambu


Tunga/inlägg i 4 lager bambu/ekologisk bomullsfrotté

Insida i bambu/bomull

Finns i många härliga färger, jag råkar ha den tråkigaste (enligt mig), vita, då det var den jag fick tag på begagnat.

Positivt:
+Suger bra
+Ok pris

Negativt:
-Det fastsydda inlägget måste vikas på mindre barn, svårt att lägga det rakt och inte knöligt
-Lite klumpig
-För bred för oss
-Sömmar på kanterna som kan läcka

Mitt utlåtande:
Denna har bra uppsugningsförmåga, men jag gillar inte riktigt modellen, så denna blir mest liggande. Den tar sån tid att torka så det inte känns värt det att använda dessa när jag inte riktigt gillar modellen. Men det är väl en helt ok AIO, speciellt om man gillar denna breda modell. Men jag stör mig på sömmarna i sidan/mitten, det känns aldrig som en bra idé att göra (om än pyttesmå) hål i pulen där kisset hamnar. Båda poops varianter har läckt i sömmarna några gånger här, men då har hela blöjan varit full. Kanske kan man undvika detta om man har mer uppsugning i, eller helt enkelt byter lite oftare. 


AIO Poops! coolpass


Knappar på höjden och i midjan

 
Positivt:
+Bra torrskikt
+ok pris
+Torkar relativt fort

Negativt:
-Suger sådär, räcker inte länge för oss
-Det fastsydda inlägget måste vikas på mindre barn, svårt att lägga det rakt och mikrofibern kan titta fram och komma mot huden (som den ju inte ska)
-Lite klumpig
-För bred för oss
-Sömmar på kanterna som kan läcka

Mitt utlåtande:
Tyvärr ingen favorit. Rätt besviken på dessa faktiskt. Uppsugningen är inte alls så bra. Jag tycker inte den håller måttet alls. Kanske skulle den vara bättre om man lägger in ett extra inlägg, men det känns ju som om en all-in-one ska klara sig ett tag utan booster.
Sen tycker jag att det ofta läckte i sömmarna på dessa. Och att mikrofibern letade sig fram mot huden. Jag har sytt om en lite, sytt på ett lakan på baksidan av inlägget/tungan och då funkar den bättre(Vi slipper mikrofiber mot huden). Men jag föredrar helt klart andra blöjor, även om jag gillar torrskiktet i dessa.
Men jag vet att många är nöjda med Poops med, så de är väl en smaksak.

Inköpsställen:
www.poops.se
www.lillaeko.se
www.babyrino.se
www.tvåbarn.se
www.esterochharry.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar