tisdag 21 juni 2016

Formsydda: Simba

Simba är en formsydd blöja i 100% bomull. De behöver alltså ett skal utanpå, ull eller PUL. (Vi har kört olika PUL-skal) Jag gissar att dessa är från tidigt 90-tal?! Suger bra, jag hade en för upp till 10kg, lite svårt med passformen för oss, speciellt när bebis var liten. De hade stel kardborre, svårt att ställa in bra, men då man ändå har skal på, behöver ju inte denna sitta så tätt runt benen tex.
Jag tyckte mest dessa var lite klumpiga och konstiga, konstig passform och konstig storlek. Förstora för nyfödd (iaf min bebis) och när de började passa i storlek räckte inte riktigt uppsugningen till (men det går ju att lägga i ett extra inlägg) och då valde jag andra. Men de användes i reserv och såldes sedan vidare. Hoppas nästa ägare var mer nöjd med passformen. För oss var den för bred (har märkt att smal gren passar bättre för oss, hittills)







Positivt:
+ kardborre, går att ställa in i flera olika storlekar

Negativt:
- Lite klumpig
- Stel
- Fel passform för oss

Mitt utlåtande:
Känns ändå som en ok blöja, men jag sålde dem som sagt vidare rätt snabbt, och skulle jag ha fler blöjbarn i framtiden skulle jag nog inte satsa på dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar