fredag 24 juni 2016

Formsydda: Alvehamn Bambu dag

Alvehamns Bambu dag känns nätt, jag gillar verkligen sidoknäppta blöjor. Först testade jag knappar och tyckte det var lite krångligt och föredrog kardborre, men sen började jag få kläm på knappar och hittade även sidoknäppta blöjor och blev väldigt lycklig, de är ofta så bra passform på sidoknäppta och lätta att knäppa!

Denna formsydda kanske är lite väl tunn. Jag har kört med deras bambubooster i men den känns väldigt blöt efter en stund. (men det är ju en dagblöja, ingen som ska funka hela natten, som vissa andra formsydda kan) Men den håller tätt med ett bra pulskal på (eller ull om man så vill).
Dessa köps i storlekar och vi testade storlek M, från att bebis var 7 mån och 7 kg.


Utsidan

Insidan


Positivt:
+Sidoknäppt
+Nätt

Negativt:
-Suger lite för dåligt
-Hårda, tjocka benresårer

Mitt utlåtande:
Allt som allt, en helt ok formsydd, men jag har sett bättre. Jag har funderat på att sälja av den vi har pga de hårda resårerna, vore de bättre resår på dem skulle jag säkert tyckt rätt bra om dessa, men nu väljer jag oftast andra framför dessa. Så denna får väl medel i betyg. Inget jag skulle sakna nämnvärt om jag sålde den. (men ändå får den stanna kvar ett tag till, jag tänker alltid att smaken och passformen kan ändras lite över tid med)

Inköpsställe:
Min är som typ alla våra blöjor, begagnad, men de finns nya här bla:
www.alvehamn.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar